Thursday, January 28, 2010

Žene, Internet, ICT i drugo

Trenutno učestvujem u jednom velikom istraživanju koje pokriva devet zemalja u regionu, na temu upotrebe elektronske uprave (e-government) i informaciono-komunikacionih tehnologija.


O predmetu i rezultatima istraživanja pisaću kad rezultati budu dostupni.

U međuvremenu, imam molbu/pitanje:
Da li neko ima podatke o:
- ženama u ICT biznisu u Srbiji?
- koliko žena koristi Internet, i na koji način...? (posao, škola, zabava, društvene mreže...?)
- koliko državnih službenika koristi Internet? Koliko je među njima žena?
- koliko đaka i studenata koristi Internet? Koliko je među njima devojčica i devojaka?

Ako imate neke linkove ili izveštaje, molim napišite u komentaru, ili na e-mail.

Hvala.

Thursday, January 21, 2010

Tabu u medijima

Balkanska istraživačka mreža (BIRN) u saradnji sa fondacijama „Robert Boš” i ERSTE raspisuje novi konkurs za dodelu „Balkanskih stipendija za novinarsku izuzetnost”. Tema je tabu, a novinarke i novinari mogu da predaju predloge za istraživačke radove do 1. marta 2010.


***

Mislim da je tabu vrlo kreativno izabrana tema, i da će biti jako zanimljivo pratiti koju vrstu tabua i aspekt te teme su novinari iz Srbije i iz zemalja u regionu izabrali da istraže i predstave. Izbor je veliki.

Monday, January 11, 2010

Blogovanje u Srbiji


Jelena Maksimovic je još pre godinu dana napisala tekst, a sada je objavljen na sajtu White City (ranije postojao i u štampanom izdanju), na temu blogovanja u Srbiji.

Sagovornici smo Nebojša Radović, Miloje Sekulić i ja.

Možete pogledati šta imamo da kažemo o ličnim iskustvima i šta mislimo o stanju blogerske scene u zemlji i regionu. Ili: Šta smo mislili pre godinu dana.


/blogging in Serbia/

Monday, January 4, 2010

Mediji: Predviđanja za 2010.

Zanimljiva medijska persona, Rachel Sklar, napisala je za The Daily Beast svoja predviđanja za dešavanja u svetu medija u 2010. godini.


Evo nekoliko stavki koje su meni najinteresantnije:

Bylines will become brands, niche passions will go big, Web TV finally becomes must-see—and other fearless media predictions for 2010.
***
If there's one thing that 2009 showed us, it's that everything is happening everywhere, across multiple platforms, each one making waves that end up crashing against each other and commingling into one giant media sea. Wrote a story for the paper? Good, now put it on Facebook and tweet it out and make a companion YouTube video—and don't forget to Digg it! In 2010, it's not only a new year but a new decade—or, as I like to say, a New Yecade, because what else to call a time when everything is a mash-up?
***
My Byline, My Brand

The point is, those who diversified across platforms and invested in themselves in 2009 are now positioned to go on to the next thing. Is that disloyal to your employer? Of course not—smart employers will recognize the value in personal brand extension, and encourage it. It's only the weak and unconfident that are threatened by such things. 2010 has no time for you.

***
A kod nas? Hoće li se nastaviti stazama preovlađujuće prosečnosti, kao do sada, ili će biti malo više kreativnosti, truda i kvalitetnih sadržaja.
To, kao i uvek, zavisi prevashodno od nas samih.