Wednesday, August 4, 2010

Kako napraviti časopis?


Baš u vreme krize štampe poslednjih godina, pojavila su se dva filma koja su nam prikazala život u redakcijama - modnih magazina. U pitanju su, naravno, Đavo nosi Pradu (može se i čitati) i The September Issue.

Ovog leta, u Summer Blogu (na engleskom) urednice italijanskog Vogue France Sozzani možete čitati o istoj temi.
Na primer, o tome kako su se odlučili da jedan broj u potpunosti posvete crnim manekenkama. Ili, koja su radna mesta u okviru redakcije. Ili šta su istine, a šta zablude o radu u Vogue, ili bilo kom modnom magazinu.

Evo i nekoliko ilustracija:

Life at Vogue? Please forget about the Devil wears Prada. Miranda doesn't exist!
***
Planning a magazine is not a mathematical operation, it's the result of a series of encounters, exchanges of opinion with designers and editors, projects and ideas that photographers send with their suggestions for photo shoots or simple inspirations arising from events people talk about, from a new film to the discovery of a new model.
The release of a new issue is a mix of perfect organization and absolute randomness.

***
Each issue is a surprise, no matter if everybody likes it or not. You need to dare and not to be afraid of changing things. This was just to explain that yes, we do make plans, but what's unexpected and surprising is there, in front of us. You have to be able to see it, to catch it and to have the courage to take risks.
If we planned everything with extreme nit-picking, we would risk to bore both ourselves and our readers to death.

***
The work in a fashion magazine can be a dream and sometimes true hell. But you are never in a limbo!!!

Bilo bi zanimljivo čitati nešto slično i u domaćem kontekstu. Urednice i urednici, eto ideje...

update:

Jelenin tekst o pripremi broja modnog magazina u jednoj redakciji u Srbiji


3 comments:

Dragan Radović said...

Hm..kad časopisi noseći tekst posvete sebi, makar i kroz priču o tome kako primenjuju cehovske alate, uvek pomislim da je neko u uredništvu upalio crveno svetlo! Voleo bih da sam prisustvovao planiranju tog broja, imam osećaj da je urednički sastanak, na kojem je odlučeno da glavna tema bude sam proces "pravljenja" tog izdanja, bio duži nego inače! :)
No, modni časopisi pa još Vogue sa žestokim "pečatom" statusnog simbola, verovatno funkcionišu na drugačiji način. Časopisi tog tipa, mislim, ne prodaju (samo)novinarstvo već stil života - zato sumnjam da će ih dotaći kriza štampe ili prelazak na online.
Ne mislim pod tim baš ništa loše. Naprotiv! :)
Iako mislim da prosečnog čitaoca ne interesuje kako list nastaje (odnekud svi misle da to znaju!) blog je zgodna forma da se o tome piše!Prihvatiću ideju - moguće je da opis nastanka malog lokalnog lista u današnjoj Srbiji nije nezanimljiv ! :)

Jelena Karakas said...

oo da, divni vogue.it, omiljeno izdanje... shto se tiche domaceg pandana, ok bilo bi interesantno, ali i komichno. buduci da sam radila u modnom magazinu mogu da kazem da bi na blogu pisali iskljuchivo o shtapu&kanapu. a koga to zanima, kad kao prodajemo luksuz, prestiz i sjaj i slichno

Media Mix said...

Ok, people, menjam iskaz: Meni bi bilo zanimljivo:) Posto ne znam uopste kako funkcionisu modni magazini kod nas

Metodologija fact-checking sajtova

Jedan tekst od pre pet godina, i dalje može biti koristan, mada su se stvari svakako izmenile u međuvremenu.  FACT-CHECKING SAJTOVI -...