Friday, October 17, 2008

Lepota u doba krize


Ili: Svet je dovoljno loš i bez ružnih obrva.

Bonnie Fuller, nekadašnja urednica čitavog niza ženskih, lifestyle, i časopisa o poznatima, odnedavno je osnovala Bonnie Fuller Media u okviru kojeg će se, kao i druge uticajne dame iz novinarskog sveta, baviti ne više štampom, nego internet medijima (namenjenim ženskoj populaciji).

Ove nedelje je gošća-blogerka na sajtu Njujork Tajms i piše, između ostalog, o tome da li se velika finansijska kriza odrazila na to kako se Njujorčanke odnose prema svojoj lepoti, kozmetičkim tretmanima, frizerima, masažama i slično. Odgovor: Ne. Njujorčanke će možda živeti u kutiji, ali će im obrve biti perfektno sređene.

Rubrika "Fashion & Style" ( čiji sam veliki fan) Njujorka Tajmsa se takođe u proteklim nedeljama bavila više puta promenama u stilu života prouzrokovanim finansijskom krizom (ova rubrika, osim mode, prati i trendove u izdavaštvu, izlascima, porodičnim ili ljubavnim odnosima - ukratko takozvanim duhom vremena). Evo nekih primera:



By MANDY KATZBusinesspeople wonder how a perilous financial climate will affect their physical fitness — and if exercise could help them weather hard times.



By DONALD G. McNEIL Jr.(...) But such products appear to be growing in popularity as the economy worsens, and people, she said, are “more prone to using creams and lotions as compared to Botox or dermabrasion.”(...)



By ALEX WILLIAMSIt's hard not to watch the news, with the financial markets in meltdown and the presidential campaign entering the homestretch. But how much is too much?


***

Ovi me tekstovi podsećaju na ono što je kod nas objavljivano tokom 90ih, posebno u vreme velike inflacije, o tome kako je u kuhinji pravljen hidrogen (za one kojima je bilo neophodno da ostanu ili postanu plavuše), kako su pravljeni kućni eurokremovi ili torte bez jaja i skoro svega drugog.

Dve poente ovog posta:

- Još jedna žena iz vrha medijskog sveta odlazi online.

- Teme vezane iz ekonomije je više nego moguće provući kroz lifestyle rubrike, osim onog klasičnog što kod nas mediji rade - anketa na ulici - i to ne samo kad stvari dođu do torte bez ičega, već i ranije.

P.S. Slika je sa ovog bloga koji se dotiče još jedne zanimljive teme.
P.S. 2 Preporučujem nov & lep blog dizajnerke Jane Oršolić.

No comments:

Metodologija fact-checking sajtova

Jedan tekst od pre pet godina, i dalje može biti koristan, mada su se stvari svakako izmenile u međuvremenu.  FACT-CHECKING SAJTOVI -...