Wednesday, October 22, 2008

City Magazine

City Magazine, koji sam već pominjala, pojavio se danas.

Što se mene tiče, originalni su format časopisa i vrsta papira na kome je štampan.

Ostalo me suviše podseća po sadržajima i stilu na sve druge časopise iste tematike koji već postoje (Yellow Cab, Grad, Singidunum - ili kako se već zove...). Što opet ne znači da ima sve kvalitete koje ima YC (nekoliko odličnih kolumnista, npr).

Nisam fan preovlađujućih kratkih tekstova, prikladnih za internet, koji ciljna grupa kojoj se ovaj časopis obraća ('mladi i urbani') svakako koristi. Mesečni magazin bi, po meni, svakako trebalo da ima više dužih tekstova. Kvalitetnih, naravno. Jedan opšti tekst o značaju neverbalne komunikacije, na primer, objavljen u ovom broju je 1988. mogao biti nešto novo i zanimljivo za pročitati. Ali 2008. nije.

Ako su tekstovi već kratki, trebalo bi da budu vrhunski napisani i interesantni, da pruže nešto više od osnovne informacije o knjizi, filmu, koncertu...koja se može pokupiti i iz dnevne štampe ili na internetu.

Sa 2-3 teksta izrazitog autorskog pečata, pod uslovom, naravno, da mi se taj pečat dopada, moj entuzijazam da dođem do svog primerka sledećeg broja bio bi sigurno veći nego što je sada.



TV kritika je, opet, toliko autorski obojena da mnogo više znamo o autorki nego o TV programu.

Tekst o blogosferi Marka Hermana mi deluje kao da je uzeo neki svoj tekst pisan pre, recimo, godinu dana, pa i malo više.


Nedostaje neka originalna rubrika, nešto (recimo o gradu, mada ne nužno), što će po formi, izboru ličnosti, fenomena ili uglova gledanja, ili po stilu, šarmu, dovitljivosti, informisanosti, kombinovanju podataka, rečniku, bilo po čemu, biti novo i sveže, što do sada nije viđeno.

No, kako prvi broj skoro nikad ne prikazuje novinu u punom sjaju, videćemo kako će stvari izgledati za mesec dana.

Što se tiče internet života ovog časopisa:

Direktor Ivan Bevc je otvorio komentare za utiske na svom blogu.

Prvog broja na zvaničnom sajtu još uvek nema.

Fan grupa na Facebooku uveliko postoji.

Update:
Sajt je u međuvremenu proradio.

No comments:

Metodologija fact-checking sajtova

Jedan tekst od pre pet godina, i dalje može biti koristan, mada su se stvari svakako izmenile u međuvremenu.  FACT-CHECKING SAJTOVI -...