Wednesday, September 17, 2008

Popularnost Facebooka


"Mladi ”Facebook” shvataju kao ozbiljan i sveobuhvatan sajt koji im omogućava da komuniciraju sa osobama koje žive daleko, pomoću kojeg mogu da nađu srodne duše po hobiju i interesovanjima, na kojem se zabavljaju a navode i da su oni koji nemaju profil "aut"."

Ovo je deo rezultata istraživanja "Mladi i nove tehnologije među mladima" koje je za Irex ProMedia Srbija sproveo Strategic Marketing, među mladima od 15 do 25 godina.
Što se ostalih medija tiče:

"Navode da im je televizijski program nedovoljno atraktivan a kažu i da bi uveli više raznovrsne muzike, edukativnih i dokumentarnih emisija, emisija o dešavanju u gradu, bolji filmski program i kraće reklame. [...] mladi radio posmatraju kao zastareli medij a da samo 34 odsto njih svakodnevno čita štampu i dodala da generalno postoji trend da mladi ne vole politiku, analitičke tekstove i da bi pisanje štampe promenili tako što bi ubacili više tekstova o gradskim dešavanjima i humora."
***
Da li da zaključim da su posle ovog istraživanja, još juče popodne ili jutros, urednici dodelili nekom iz redakcije da na Facebooku napravi zanimljivu aplikaciju, grupu, profil ili page vezan za njihov medij? Ili da su odmah raspisali konkurs za koordinatora za nove medije?


O neprisutnosti ovdašnjih medija na Facebooku pisala sam pre pola godine. U međuvremenu se nije mnogo toga promenilo. Jedino značajnije prisustvo ima radio emisija B92 "Dizanje", sa preko pet hiljada članova.

3 comments:

popkitchen said...

U pravu si sto se tiche new medija konsultanta za tradicionalne medije, evo sad sam pogledala grupu na Facebooku za Goricu i Dragana, relativno je aktivna. Ja nisam josh uvek ubedjena u snagu Facebooka da pomogne u promociji nechega putem tih grupa, mozda zato sto ja lichno ne proveravam sta se na grupama deshava, a i uglavnom su neaktivne.

Larisa Rankovic said...

Ne verujem ni ja da moze direktno i presudno da promeni stvari, ali moze da pomogne. Ima taj momenat indirektne promocije - Gde FB prijatelji jedni drugima mogu kroz news feed da vide clanstvo u tim grupama ili dodavanje fan page. To je onda neki PR. Samo pominjanje, u pozitivnom kontekstu, nekog medija ili posebnog programa je vec nesto.
A drugo, kao sto rece nedavno direktor razvoja jedne ovdasnje medijske kuce: Zasto pokrecemo You Tube kanale za svoje programe ili neke tako stvari kad se od njih ne moze zaraditi, moze cak mozda da ugrozi gledanost osnovnog programa? Zato sto je vazno osvojiti neki novi prostor - npr. You Tube - jer ako neko od konkurencije to prvi uradi i dobro se tu pozicionira, u startu si u zakasnjenju.

Anonymous said...

Uvo je odlican zakljucak Larisa, drustvene mreze definitivno postaju medij koji postaju važno sredstvo komunikacije, utiču na mišljenje javnosti I masmedije širom sveta.Društvene zajednice su zastupljene od samog početka komercijalnog korišćenja interneta. U početku su služili da okupe ljude koji su bili, najčešće, zapostavljeni, izgubljeni i neprihvaćeni. A danas....

Metodologija fact-checking sajtova

Jedan tekst od pre pet godina, i dalje može biti koristan, mada su se stvari svakako izmenile u međuvremenu.  FACT-CHECKING SAJTOVI -...